17 Aralık 2010 Cuma

Alışveriş merkezlerini kadınlar kurtarıyor

Alışveriş Merkezleri Derneği tarafından yaptırılan bir araştırma, alışveriş merkezlerinin tercih nedenlerini rakamlarla ortaya koydu. 17 yaşın üzerinde 1082 kişi üzerinde yapılan araştırmanın sonucunda, alışveriş merkezlerinin en iyi müşterilerinin kadınlar olduğu saptandı. Kadınlardan sonra bu mekanların tutkunları gençler ve erkekler. Araştırmada ortaya çıkan ilginç sonuçlar şöyle:


Kadınlar alışverişe: Tüketiciler ayda ortalama 1.77 kez giyim ve ayakkabı alışverişi yapıyorlar. Ortalama olarak her 100 giyim ve ayakkabı alışverişinden 58'i alışveriş merkezinden yapılıyor. Giyim ve ayakkabıda çoğunlukla kadınlar alışveriş merkezlerini tercih ediyor. Bunda malların kalitesi ve çeşitliliği rol oynuyor.


Erkekler eğlenmeye: Erkekler, ise eğlence amacıyla alışveriş merkezlerine geliyor. Tüketiciler ortalama 3.34 kez eğlence için dışarı çıkarken erkekler ve gençlerin eğlenceyi daha fazla tercih ettiği görülüyor. Ortalama her 100 eğlenceye yönelik dışarı çıkmanın 39'unda alışveriş merkezleri tercih ediliyor.


Ev eşyası: Aynı araştırmada tüketicilerin 1.66 kez ev gereçleri alışverişi yaptıkları ve 100 ev gereci alışverişinin 43'ünün alışveriş merkezlerinden yapıldığı saptandı.


Tatil yoğunluğu: Bir defada en çok tatil öncesi dönemlerde harcama yapılıyor. 17-23 ve 24-30 yaş grupları toplu harcamalarını daha çok tatil öncesi dönemlerde yapıyor.


En gözde ilçe Bakırköy: En çok harcama yapılan alışveriş yeri ise Bakırköy. Bakırköy'ü alışveriş merkezleri takip ediyor. Kadıköy, Beşiktaş, Beyoğlu, Osmanbey, semt pazarı, Şişli en çok alışveriş yapılan yerler arasında gösteriliyor.


Eğlence ve sinema: Eğlence ve sinema faaliyetleri için alışveriş merkezleri daha yüksek oranda tercih ediliyor. Yüzde 20.8 kişi filmlerin daha kaliteli olduğunu söylerken, bu kişilerin yüzde 18.6'sı daha geniş bir ortam olmasını, değişik filmlerin olduğunu ve sinemaların güvenilir olduğunu belirtiyor.



Günde 1 milyon kişi geziyor


Son yıllarda sayıları giderek artan alışveriş merkezleri, zamanı kısıtlı olanlara hem ziyaret hem ticaret imkanı sağlıyor. Alışveriş merkezlerini dolduran tüketiciler, aynı çatı altında günlük ihtiyaçlarını sağlayıp, alışveriş yaparlarken, diğer taraftan da yemeklerini yiyip sinema seyredebiliyorlar.


Yılbaşı, bayram, tatiller ve okulların açılma dönemleri, bayramlarda büyük alışveriş merkezlerinde uzun süren hareketli günler yaşanıyor. Bu dönemlerde alışveriş merkezlerini ziyaret edenlerin sayısı bir milyonu geçiyor. Bu merkezlerin sinemaları da yarıyıl tatillerinde dolup taşıyor. Günde trilyonların döndüğü bu merkezlerde ev aletlerinden, gıdaya, giysiden oyuncağa kadar herşeyi birarada bulmak mümkün.


Bu mekanlar zamanı kısıtlı olan çalışan kesime, iş çıkışı yemek yiyip, alışveriş yaptıktan sonra güzel bir film izleme imkanı sağlıyor. Türkiye'de çoğunlukla boş zamanları geçirmek için gidilen bu mekanlarda bir kişi yaklaşık 3 saat zaman geçiriyor. Türkiye'de açılan ilk alışveriş merkezi İstanbul Bakırköy'deki Galleria oldu. İstanbullular 1988 yılında hizmete giren Galleria ile alışveriş merkezleriyle tanışmış oldular.


Çeşitli mağazaları tek bir çatı altında toplayan bu alışveriş merkezlerinin büyük ilgi görmesinin ardından Galleria'dan sonra Capitol, Akmerkez, Carousel ve Carrefour hizmete açıldı.



Alışveriş Merkezleri Derneği'nin araştırması, İstanbul'daki büyük alışveriş merkezlerinin en iyi müşterisinin kadınlar olduğunu ortaya koydu. Erkeklerin ise, bu merkezlere daha çok ‘‘eğlenmek amacıyla’’ uğradığı görüldü.



Eğlenmeye giden çok


4 Eğlencede alışveriş merkezlerinin seçenlerin oranı yüzde 39.


4 Ayda ortalama 1.7 adet ayakkabı alıyoruz.


4 Alışverişin yüzde 58'i büyük alışveriş merkezlerine kaydı.


4 Her 100 ev gerecinden 43'ü alışveriş merkezinden alınıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder